تفاوت میلگرد بناب و اصفهان

خوشبختانه به دلیل وجود انواع فلزات در ایران امکان تولید برندهای منحصر به فرد و خاص ایران وجود دارد. به طوری که امروزه میلگرد ایرانی تحت عناوین میلگرد اصفهان و بناب در جهان شناخته می شود. این میلگردها از نظر وزن، میزان آج، انعطاف پذیری و غیره دارای تفاوت های زیادی می باشند. این میلگردها هر کدام بر روی خود پلاکی دارند که نوع و جنس آنها را مشخص می کند.

ویژگی های میلگرد ذوب آهن اصفهان

میلگرد ذوب آهن اصفهان هنگام بسته بندی از پنج تسمه و سه خاموت استفاده می کند که همین امر تشخیص آن را بین سایر میلگردها ساده می کند. اصلاق دو پلاک در دو سر میلگردها نیز اطلاعاتی در خصوص وزن، طول، شماره بسته، تاریخ تولید و غیره به مشتریان ارائه می دهد. میلگرد ذوب آهن در اندازه های مختلفی تولید می شوند. به طوری که در ورق قلع اندود ضخامت آن بین 0.18 الی 0.4 میلیمتر و عرض آن بین 600 الی 1000 میلیمتر است. ورق گرم دارای عرض 600 تا 1850 میلیمتر و ضخامت 1.8 تا 16 میلیمتر است. ورق سرد با عرض 600 تا 1620 میلیمتر و ضخامت 0.35 تا 3 میلیمتر تولید می شود.

استاندارد کیفیت ورق های فولاد مبارکه اصفهان

ورق های گرم در این شرکت در استانداردهای زیر تولید می شوند:

  • استاندارد DIN1614 : به منظور ارتقای خاصیت کششی
  • استاندارد DIN17100 : به منظور افزایش مقاومت محصول در برابر خوردگی
  • استاندارد DIN17155 : به منظور استفاده در تولید شاسی خودرو
  • استاندارد JIS3132 : به منظور ساخت ورق های مخصوص برای تولید لوله و تیوب و غیره

ورق های سرد نیز در استانداردهای زیر تولید می شوند:

  • JIS ASTM1499
  • EN10130
  • UNI5866
  • G314JL
  • DIN1632
  • EU130 / 77

difference between bonab and isfahan rebar 300x180 - تفاوت میلگرد بناب و اصفهان

ویژگی های میلگرد شاهین بناب

میلگردهای شاهین در دو گرید A2 و A3 تولید و عرضه می شوند. این میلگردها در سایزهای 8 الی 32 تولید شده و از مقاومت نسبتا بالایی برخوردارند. محصولات بناب اغلب طبق استاندارد میلگردهای روس تولید می شوند. به طوری که در برابر سرما بسیار مقاوم بوده و از انعطاف قابل قبولی برخوردارند. محصولات بناب همگی آجدار بوده و به صورت مارپیچ و جناغی تولید می شوند. میلگرد آجدار بناب دارای برجستگی های یکنواخت بوده و مارپیچ های آن دورتادور میلگرد را به صورت یک شکل پوشش داده اند.

طرح های روی میلگرد بناب

طرح های موجود بر روی میلگردهای بناب باعث شده است تا نحوه کاشت میلگرد در بتن به خوبی انجام شود. به طوری که میلگردها پس از کاشت هرگز جابجا نمی شوند.

با توجه به توضیحات ارائه شده مشخص می شود که میلگردهای بناب و اصفهان هر دو بر اساس استانداردهای مختلفی تولید شده و هر کدام برای مصارف گوناگون کاربرد دارند. تفاوت اصلی آن ها در میزان آج و وزن آنهاست. به طوری که میلگردهای بناب دارای آج های یچیده تری نسبت به میلگردهای اصفهان هستند. قیمت میلگردها نیز بر اساس استاندارد و وزن آنها محاسبه می شود. تمامی اطلاعات مربوط به این میلگردها در پلاک های مخصوص حک شده و به مشتریان ارائه می شود.