تیرآهن فایکو چیست؟

تیرآهن فایکو یکی از معروف ترین متریالی است که در صنعت ساخت و ساز استفاده می شود. این محصول مربوط به منطقه مازندران بوده و کارخانه آن در سال 1339 ساخته شده است. سایزبندی هایی که معمولاً برای تیرآهن فایکو در نظر گرفته می شود، بین 14 الی 24 است و تا طول 12 متر را پوشش می دهد. نحوه تشخیص تیرآهن فایکو و همچنین مراحل ساخت و تنوع مدل آن را در ادامه بررسی می کنیم.

what is faico beam 3 300x180 - تیرآهن فایکو چیست؟

مراحل ساخت تیرآهن فایکو

شرکت فولاد البرز ایرانیان، سال هاست که اقدام به ساخت تیرآهن فایکو کرده است. در مرحله اول شمش های فولادی که از فرآورده های نورد فولاد هستند با سایزهای مشخص وارد کوره می شوند. معمولاً سایزی که برای نورد فولادی در نظر گرفته می شود بین 15 الی 20 سانتیمتر است. در این مرحله نیاز به تنظیم درجه حرارت دما در کوه است و بررسی صورت می گیرد که چه میزان زمان برای نورد گرم نیاز است. مرحله دوم به این صورت است که تیرآهن ها وارد مجموعه ای از قفس ها می شوند، در واقع هدف اصلی این مرحله این است که طول و عرض تیرآهن ها افزایش پیدا کند. مرحله سوم که مرحله نهایی است به این ترتیب است که تیر آهن ها خنک شده و در قسمت پایانی تیرآهن برش محصول بر اساس نیاز مشتری صورت می گیرد. سه مدل از تیرآهن فایکو بسیار پرطرفدار است که عبارتند از:

  • تیرآهن IPE : این مدل بسیار پر مصرف بوده و از استانداردهای اروپایی در تولید آن استفاده شده است.
  • تیرآهن IPB: تیرآهن IPB شامل عرض های بسیار پهن هستند و معمولاً طول بلندی دارند. این مدل از تیرآهن ها به شکل H طراحی شده اند.
  • تیرآهن IPN: برای ساخت این مدل از تیرآهن فایکو از استانداردهای روسیه و چین کمک گرفته شده است.
  •  شما عزیزان می توانید برای خرید و استعلام قیمت تیرآهن فایکو به فروشگاه اینترنتی آهن آلات آهنک مراجعه نمایید.

what is faico beam 1 300x180 - تیرآهن فایکو چیست؟

 

دلیل محبوبیت تیرآهن فایکو

شاید برای شما عجیب باشد که چرا تیرآهن فایکو اینقدر محبوبیت دارد؟ یکی از دلایل محبوبیت آن این است که برای مناطقی که رطوبت زیادی دارند، بهترین گزینه محسوب می شود و کیفیت تیرآهن فایکو بسیار بالا است. در اتصالات جوشکاری تیرآهن فایکو شرایط برای کنترل خط جریان فراهم شده است و همینطور می توان در آزادسازی الکترودها نیز بهترین عملکرد را فراهم ساخت. این تیرآهن ها بارها و بارها آزمون و خطا شده اند تا سطح هزینه دستگاه سنجیده شود عملیات اتصال مقرون به صرفه در این زمینه بررسی می شود. از سوی دیگر مصرف برق در مورد برش و سایر کارهای اتصالات تیرآهن فایکو بسیار کم است و صرفه اقتصادی خوبی دارد.

معمولاً شایعات زیادی در خصوص قیمت تیرآهن فایکو وجود دارد اما چیزی که قیمت نهایی تیرآهن فایکو را مشخص می کند قیمت ارز و دلار است از سوی دیگر اندازه و قطر و همینطور کیفیتی که برای تیرآهن فایکو در نظر گرفته می شود روی قیمت گذاری تاثیر زیادی دارد مثلا در صورتی که شما نوع درجه یک از تیرآهن فایکو را بخواهید می بایست کمی بیشتر بودجه در نظر داشته باشید. این تیرآهن ها در سایزهای مختلفی عرضه می شوند و البته که نوع اسپیرال گالوانیزه ای که برای آن ها وجود دارد، روی قیمت نهایی تاثیر گذار است. برخی از فروشندگان عمده این تصور را دارند که قیمت میلگردها می بایست ارزانتر باشد اما شرایط به شکلی است که گاه کیفیت به قدری بالاست که کاهش قیمت امر دشواری است. شما می توانید از طرح خرید تیرآهن فایکو بدون واسطه استفاده کنید و محصولی خریداری کنید که هم از نظر کیفیت شرایط خوبی دارد و هم از نظر اجرا در موقعیت مشخصی قرار گرفته است. در این طرح درگیر هزینه های اضافی نخواهید شد و می توانید به سادگی موقعیت استفاده از آن را در نظر داشته باشید. تیرآهن فایکو انتخاب عالی و رضایت بخش است.