نحوه تشخیص تیرآهن فایکو

تیرآهن فایکو یکی از محصولات مجتمع فولاد البرز ایرانیان با نام تجاری فایکو می باشد. این مجتمع در سال 1393 در 15 کیلومتری مسیر ساری ـ مشهد واقع در استان مازندران، فعالیت خود را آغاز کرد. مجتمع فایکو سالانه اقدام به تولید 5/1 میلیون تن مقاطع فولادی می‌نماید. تولیدات این کارخانه سهم عمده‌ای را در تأمین نیاز کشور به مقاطع فولادی ساختمان‌سازی و بخش صنعت به خود اختصاص داده است. بخشی از تولیدات این مجتمع صادر نیز می‌گردد. برای مشاهده قیمت میلگرد فایکو و سایر محصولات مجتمع فولاد البرز ایرانیان، می توانید به صفحه اختصاصی این کارخانه در وب سایت فروشگاهی آهنک مراجعه نمایید.

how detect faiko beam 1 300x180 - نحوه تشخیص تیرآهن فایکو

مشخصات فنی تیرآهن فایکو

تیرآهن‌ها یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین پروفیل‌ها در ساختمان‌سازی هستند. تیرآهن‌ها که در حقیقت حکم اسکلت بنا را دارند برای تحمل بار ساختمان، مورد استفاده قرار می‌گیرند. می‌توان گفت بدون تیرآهن هیچ پروژه ساختمانی قابل اجرا نیست. تیرآهن از دو قسمت بال و تیغه تشکیل شده است که سایز تیرآهن اندازه بال و تیغه را مشخص می‌کند. این محصول فولادی در کارخانجات مختلف کشور و با مشخصات متفاوتی تولید می‌شود. تیرآهن‌ها بر اساس استاندارد تولیدی به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

  • تیرآهن IPE: به این نوع از تیرآهن‌ها، تیرآهن اروپایی، پروفیل معمولی و یا نرمال نیز می‌گویند. طول آنها بین 8 تا 16 متر و ارتفاع آن بین 80 تا 600 میلی‌متر و عرض آن بین 42 تا 215 میلی‌متر متغیر است. استاندارد این تیرآهن‌ها مربوط به کشورهای اروپایی است.
  • تیرآهن INP: در این نوع تیرآهن ضخامت تیغه تیرآهن نسبت به بال آن کمتر است. اما نکته‌ای که در این نوع تیرآهن وجود دارد این است که عرض بال این نوع تیرآهن نسبت به عرض بال سایر تیر‌آهن‌ها بیشتر است. این تیرآهن‌ها به طول 16 تا 18 متر و عرض 46 تا 220میلی‌‌متر هستند. استاندارد این تیرآهن‌ها مربوط به کشورهای چین و روسیه می‌باشد.
  • تیرآهن IPB: این نوع از تیرآهن‌ها از بهترین کیفیت پروفیل نورد شده تولید می‌شود که در ستون بناها و قوطی‌ها کاربرد دارند. به این نوع تیرآهن، تیرآهن هاش نیز می‌‌گویند.

تمامی تیرآهن‌ها در سایز‌ بین 12 تا 30 و به طول 12 متر و در دو نوع سبک و سنگین ساخته می‌شوند. کارخانجات زیادی در کشور ما هستند که اقدام به تولید تیرآهن می‌کنند که مهم‌ترین آن ها عبارتند از ذوب آهن اصفهان، فایکو، آرین، کرمانشاه، ناب تبریز و . . .
تیرآهن فایکو در دو سری IPE و IPN تولید می‌شود. در کارخانه فولاد البرز ایرانیان از شمش‌های فولادی مرغوب و سایر مواد اولیه با کیفیت برای تولید محصول استفاده می‌شود. همچنین استفاده از تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته و استفاده از خطوط تولید هوشمند و تمام اتوماتیک موجب شده است که محصولات از لحاظ ترکیبات شیمیایی و ویژگی‌های متالورژی و مکانیکی به خوبی کنترل و آنالیز شوند. تمامی این عوامل باعث شده است که کیفیت تیرآهن فایکو در بین محصولات هم‌رده خود در سطح خوبی قرار داشته و قابلیت رقابت با این محصولات را داشته باشد.
مهم‌ترین مشخصات فنی تیرآهن فایکو نسبت به سایر تیرآهن‌ها این است که دارای وزن استاندارد است و از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار است، همچنین ضخامت آن در همه قسمت‌ها یکنواخت است، با توجه ویژگی های ذکر شده نصب آن نیز آسان است. نکته مهم دیگری که باید ذکر کرد این است که تنها کارخانجات تولید کننده تیرآهن هاش در ایران کارخانه ذوب آهن اصفهان و کارخانه فولاد البرز ایرانیان است. یکی از عوامل مؤثر بر قیمت تیرآهن عرضه و تقاضا در بازار است و این نیز بستگی زیادی به بازار مسکن و میزان ساخت و ساز دارد. تیرآهن فایکو به دلیل ویژگی‌های مثبتی که نسبت به سایر تیرآهن‌ها دارد تقاضای زیادی در بازار دارد. یکی از ویژگی‌های مثبت آن کیفیت بالای این محصول فولادی است. در خصوص قیمت تیرآهن فایکو باید اشاره کرد که تیرآهن فایکو علیرغم این که کیفیت بالایی دارد ولی نسبت به سایر تیرآهن‌های موجود در بازار از قیمت مناسبی برخوردار است.

 how detect faiko beam 2 300x180 - نحوه تشخیص تیرآهن فایکو

-چگونه می‌توان تیرآهن فایکو را از سایر تیرآهن‌ها تشخیص داد؟

برای خرید تیرآهن باید نکاتی را مد نظر قرار داد که یکی از مهمترین نکات این است که حتما باید توجه شود که محصول تحویلی از همان برند درخواست شده باشد. کارخانجات مختلف تولیدی مقاطع فولادی از یک سری علائم اختصاری بر روی محصولات خود استفاده می‌کنند. مجتمع فولاد البرز ایرانیان بر روی تمام محصولات خود علامت اختصاری FAICO را حک کرده است. از طریق مشاهده این علامت اختصاری می‌توان تیرآهن فایکو را از سایر تیرآهن‌های موجود در بازار تشخیص داد. نکته دیگری که در هنگام خرید باید بدان توجه داشت این است که تیرآهن به صورت شاخه‌ای در بازار عرضه می‌شود. از این رو باید قیمت به روز تیرآهن به ازای هر شاخه استعلام و سپس اقدام به خرید نمود، همچنین هنگام خرید و یا پس از آن تیرآهن باید بررسی شود که تیرآهن‌ها دچار خمیدگی و زنگ‌زدگی نشده باشند. نحوه سفارش تیرآهن فایکو به دو صورت حضوری و آنلاین از فروشگاه‌های مربوطه انجام می‌شود. اما بهترین روش روش خرید آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی محصولات فولادی است. با مراجعه به سایت فروشگاه‌ اینترنتی آهنک هم می‌توان به راحتی به قیمت لحظه‌ای این محصولات دسترسی داشت و هم می‌توان از مشاوره کارشناسان مجرب این‌ سایت‌ برای خرید خود بهره گرفت.